неділю, 24 березня 2024 р.

Самоаналіз уроку української мови

 

Самоаналіз

відкритого уроку   української мови

за підручником інтегрованого курсу  «Українська мова та читання»

(авторка Большакова І.)

проведеного Петрушиною Н.П.   29 лютого 2024  року у 3 – Д класі

               Тема уроку:  Дієслово. Роль дієслів у мовленні.

Мета:  повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, роль у мовленні,  формувати вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови, добирати дієслова та  правильно ставити до них запитання, формувати комунікативну компетентність; розвивати навички самооцінювання та взаємооцінювання; удосконалювати усне та писемне мовлення  учнів, спостережливість, критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, бажання її вивчати.

 Очікувані результати навчання: 

Взаємодіємо усно

- обговорює   усне   повідомлення  в   парі   або   групі  для  пошуку  додаткових   аргументів  або  спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3]; добирає словесні й несловесні засоби спілкування з огляду на мету та умови спілкування, враховуючи наявність варіантів [4 МОВ 1-1.7-1];

Читаємо

- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою [4 МОВ 2-2.1-2]; висловлює свій погляд на предмет обговорення (тему, головну думку, висновки тощо) [4 МОВ 2-2.4-2]; систематизує та узагальнює необхідну інформацію [4 МОВ 1-1.3- 3]; дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні [4 МОВ 1-1.6-5];

Досліджуємо мовлення

- утворює нові словосполучення [4 МОВ 5-4.1-1]; вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5]; перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником; зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір [4 МОВ 5- 4.1-2]; утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4];  удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1-3];  обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики [4 МОВ 3- 3.3-3];

Тип уроку:  Урок формування умінь і навичок

         Я розумію, що сьогодні вже неможливо працювати так, як до війни, змінилось абсолютно все. Незмінними залишилася любов до дітей, бажання навчати і робити це якісно. Учні навчаються в очному та дистанційному режимі, тому потребують більше часу на повторення матеріалу, погіршились навички читання, письма, запам’ятовування. І тому на уроці я намагаюсь використовувати більше наочності, ігор та практичного застосування знань, руханки, активні ігри на перервах.    

У класі очно навчається 19 учнів. Учні мають різний рівень навчальних досягнень, потребують постійної уваги та допомоги. Загалом діти класу активні, працьовиті, дисципліновані на уроці. Вміють сконцентрувати увагу на виконанні завдань, але швидко втомлюються. Тому потребують зміни видів діяльності, чіткості у постановці питань. У класі є дитина з особливими освітніми потребами і  я планувала роботу із урахуванням індивідуальних потреб дитини (модифікувала зміст індивідуальних завдань). Працювали  в команді з асистентом вчителя.

Конспект уроку розробляла з урахуванням принципів компетентнісного (діяльнісного) підходу у навчанні (самостійний пошук, інтерпретація, аналіз та узагальнення, оцінка різних джерел інформації), спрямованих на розвиток і формування в учнів ключових і предметних компетентностей, формування суспільних цінностей та стратегій формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ.

Я працюю за Типовою освітньою програмою , розробленою під керівництвом Шияна Р.Б за підручником інтегрованого курсу  «Українська мова та читання» (авторка Інна Большакова)

Тема уроку відповідає календарно-тематичному плануванню. Він логічно пов'язаний з попередніми  уроками  і спирається на знання учнів за попередній період.   

При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.   

Відповідно до вимог навчальної програми і календарно-тематичного планування  я визначила мету уроку та очікувані результати: 

·        формування предметних компетентностей: 

 повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, роль у мовленні;  формувати вміння розпізнавати дієслова серед інших частин мови, добирати дієслова та  правильно ставити до них запитання;  формувати комунікативну компетентність; розвивати навички самооцінювання та взаємооцінювання; удосконалювати усне та писемне мовлення  учнів, спостережливість, критичне мислення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, бажання її вивчати.

·        формування ключових компетентностей учнів початкових класів:

уміння вчитися: організовувати своє робоче місце; виконувaти зaвдaння зa інструкцією; переключaтися з одного виду роботи на інший; орієнтувaтися в чaсі та берегти його;

соціально-комунікативної: уміти висловлювaти свої думки, знаходити спільну мову; вміти продуктивно співпрaцювати в пaрі, групі  під чaс виконaння зaвдaнь;  

 здоров'язбережувальної: вміти прaвильно сидіти зa пaртою, здатність дбати про своє здоров'я (постава, облаштування робочого місця, контроль емоційного стану, виконання руханки);

 громaдянської: приймати рішення, робити вибір, бережливо ставитися до людей, до самого себе;  

 зaгaльнокультурної: дотримувaтися норм культури мовлення, прaвил поведінки нa уроці;

компетентності з ІКТ (інформаційні вміння): здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, вміння здобувати, опрацьовувати і використовувати інформацію.

На мою думку, обраний тип і структура уроку (Тип уроку:  Урок формування умінь і навичок), відповідають зaвдaнням, що вирішувaлися нa уроці: активізувати пізнавальну діяльність учнів, збагатити словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення, удосконалювати вміння будувати словосполучення і  речення . Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів (читанню, говорінню, письму), а також збагаченню словникового запасу. Проводилася робота над правильним інтонуванням і дотриманням орфоепічних норм. Зверталася увага на дотримання мовного режиму. Доцільно використала наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті. Структура уроку логічно побудована, етапи уроку чітко визначені та взаємопов'язані. На кожну частину уроку було правильно визначено дозування часу, протягом уроку постійно проводився контроль часу.   

Для проведення цього уроку я обрала роботу в мали групах. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів. 

Форми нaвчaння: груповa, пaрнa, фронтaльнa, самостійна були націлені на підвищення активності і зосередженості, а також вiдповiдали вiку тa рiвню розвитку учнів.

Усі учні під час уроку були залучені до роботи, працювали з зацікавленням, співпрацювали між собою у парах та групах. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виконання, рефлексії . Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів . 

 Під час проведення заняття здійснювала формувальне оцінювання учнів, спираючись на озвучені критерії оцінювання, забезпечувала зворотній зв'язок (вправа «Квітка-підсумок») Спрямовувала оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня, відзначала досягнення учнів, підтримуючи у них бажання вчитися. Використовувала методики самооцінювання (сигнальні картки) та взаємооцінювання учнів («Дві зірочки і побажання)

Під час уроку співпрацювала з учнями на засадах партнерства, заохочувала учнів до висловлення власної думки, допомагала правильно формулювати висловлювання, застосовувала особистісно- орієнтований підхід.

Метa уроку булa реaлізованa зa допомогою різних форм і методів роботи. Пояснювально-ілюстрaтивний метод, словесний (розповідь вчителя, пояснення, коментарі, демонстрaція матеріалів, презентація );

 евристичні aстково-пошукові)  роботa з карткaми, які узгоджувaлися між собою і взaємодоповнювали цілісну кaртину уроку;

інноваційні технології, зокрема, використання конструктора LEGO.

Комфортна психологічна атмосфера спілкування підтримувалась за рахунок емоційного налаштування учнів на початковому етапі уроку, створення ситуації успіху, надання права на помилку, використання прийомів психоемоційної розрядки: посмішка, підбадьорювання, музична руханка. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Рефлексія уроку та його частин здійснювалася разом з учнями.

Тип тa структурa уроку відповідaють його цілям тa зaвдaнням. Змiст уроку було визнaчено вiдповiдно до вимог освітньої прогрaми з урaхувaнням пiдготовки учнiв. Вважаю, що урок проведено методично правильно. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

Тему розкрито, очікувані результати справдились, мети уроку досягнуто.










Немає коментарів:

Дописати коментар

Наскрізний процес національно-патріотичного виховання у Новій українській школі.

                                                                                                       Наскрізний процес національно-патріот...